VDGP

Wat is het nut van zoekmachine adverteren?

Home  >>  Webdesign en Webdevelopment  >>  Wat is het nut van zoekmachine adverteren?

Als ondernemer met een webwinkel heb je ongetwijfeld al wel eens gehoord van zoekmachine adverteren. Maar wat is het nu eigenlijk en wat heeft het voor nut? Om te zien wat het is, hoef je enkel zelf even naar Google te gaan en een willekeurig product in de zoekbalk in te toetsen. Je krijgt vervolgens een heel aantal resultaten, met bovenaan een aantal waarbij je Adv. ziet staan. Op die manier weet je dat je te maken hebt met een advertentie en niet met een organisch zoekresultaat. Voor bedrijven is het interessant om zowel gebruik te maken van zoekmachine adverteren, als van de mogelijkheden die er zijn om organisch een zo hoog mogelijke positie te behalen. Hoe hoger je immers staat, hoe groter de kans is dat iemand op jouw weblink klikt. We doen het allemaal als we iets opzoeken op internet, we bekijken enkel de bovenste zoekresultaten en de rest laten we eigenlijk links liggen. Doorklikken naar de tweede en volgende pagina’s doen we alleen in uitzonderlijke gevallen. Dat maakt dat het behalen van een hoge score erg belangrijk is en het kan dus absoluut geen kwaad om er tijd en moeite in te steken om dit te behalen. Geld steken in zoekmachine adverteren kan je absoluut meer klanten opleveren!

Belangrijke aandachtspunten bij zoekmachine adverteren

Sommige ondernemers gaan gewoon zelf aan de slag met zoekmachine adverteren, maar helaas pakken ze dit vaak niet helemaal op de juiste manier aan. Dat is zonde, want op die manier behaal je niet de optimale resultaten die mogelijk zijn en kost het je meer geld dan nodig is. Dit wil je natuurlijk voorkomen en het is daarom verstandig om informatie op te zoeken over wat nu de do’s en don’ts zijn op dit gebied. Een paar belangrijke punten om in het oog te houden met betrekking tot zoekmachine adverteren:

  • kies voor de juiste zoekwoorden
  • schrijf een goede advertentietekst
  • zorg dat de landingspagina op orde is

Een te brede range aan zoekwoorden lijkt aantrekkelijk, omdat je dan veel mensen kunt bereiken, maar is uiteindelijk weinig effectief. Je wilt immers echt potentiële klanten bereiken, mensen die echte interesse in jouw producten hebben. Met de juiste samenstelling van zoekwoorden baken jij je doelgroep zo goed mogelijk af en haal je de meeste resultaten. Hoog eindigen door de juiste zoekwoorden is fijn, maar als jouw advertentietekst niet aansprekend is, dan haal je hier nog geen resultaten mee omdat mensen dan niet doorklikken naar jouw site. Is de advertentietekst wel op orde, maar de landingspagina waar internetters op terecht komen niet, dan heeft het nog allemaal geen zin. De landingspagina moet aansluiten bij wat zij zoeken, moet duidelijk en aantrekkelijk zijn. Alleen als je al deze zaken op orde hebt, zal zoekmachine adverteren echt zorgen voor een hogere omzet.

Team Nijhuis zet perfecte campagne op

Zoekmachine adverteren is dus niet zo eenvoudig zomaar even zelf uit te voeren. Je moet immers een beeld hebben van wat werkt wat betreft tekst en wat betreft indeling en stijl van jouw website. Het kan dan ook zeker een aanrader zijn om professionals in te schakelen als jij met zoekmachine adverteren aan de slag wilt gaan, zoals de specialisten van Team Nijhuis. Zij hebben veel ervaring met het succesvol opzetten van dergelijke campagnes en zij hebben al vele goede resultaten hiermee weten te boeken. Je kunt er op vertrouwen dat je met hun hulp snel inzichtelijk krijgt wat voor jou goede zoekwoorden zijn, wat de beste advertentieteksten zijn en dat je landingspagina’s zo optimaal mogelijk zijn ingericht. Met hun hulp maak je van zoekmachine adverteren echt een succes!


Comments are closed.